Mijn belangrijkste posts over Customer Journey’s in 2016

Het einde van het jaar is in zicht. Tijd dus voor de lijstjes! Hieronder de vijf belangrijkste artikelen die ik gelezen heb over customer journey’s. Ik ben benieuwd wat jij erover gelezen hebt!

Verbeter je customer journey met social advertising

Je koopt een product in een webshop. Eén ding weet je zeker: de komende weken zie je dit product op iedere website die je bezoekt. Links, rechts, boven- en onderaan of zelfs tussen de tekst. Totaal nutteloos, want je hebt het product al in je bezit.

De huidige manier van retargeting houdt totaal geen rekening met de context waarin jij je als klant bevindt. Ook de retargeting advertenties zelf duwen alleen maar producten nog een keer onder je neus. Was je er al wel aan toe om het product te kopen? Misschien was je alleen aan het oriënteren of zocht je de handleiding.

Lees het volledige artikel op Marketingfacts

Customer journeys: van last-minute backpacking tot georganiseerde reis

Gebruikt jouw bedrijf of organisatie al customer journeys om de klanttevredenheid te vergroten? Kijken door de ogen van de klant: sommige bedrijven doen het zeer gestructureerd. Hun klantreis is een georganiseerde reis. Bij anderen lijkt het meer op last-minute backpacking.

Dat blijkt uit de gesprekken die Susanne van Mulken en Barbara Werdmuller van Informaat voerden met UX-managers van 12 Nederlandse bedrijven. Deze interviews vormen de basis van hun onderzoek ‘Customer Journeys in NL

Lees het volledige artikel op Frankwatching

Customer Journey Mapping: What You Must Know

As technology advances, customers become more demanding. I would even argue that today’s customers are far more demanding than they were just two or three years ago. The more connected we become, the more impatient consumers get for products that are better and faster than the original.

Of course, consumers aren’t the only ones who get impatient. Companies are continually looking for ways to quickly get customers in the door. To help companies accomplish this goal, 63% of marketers currently use some sort of journey mapping, according to a report from Forrester. This trend is expected to continue.

Lees het volledige artikel op Forbes

Conversie-killers? Zet je customer journey op scherp [quick wins]

Waarom zijn er zo weinig inschrijvingen voor de nieuwsbrief? Hoe kan het dat niemand dit product bestelt? En hoezo is die CTR zo laag? Allemaal vragen die elke online marketeer in zijn of haar dagelijkse praktijk meemaakt. Het Handboek Conversie & Customer Journey Mappingmoet een antwoord geven op deze vragen. Het idee is dat je met meer inzicht in de online customer journey effectiever en efficiënter aan de slag kunt met het optimaliseren van je conversies.

Lees het volledige artikel op Frankwatching

Customer journey is zinloos zonder emotie

De customer journey. Voor veel marketeers is het de heilige graal. Ze proberen mensen in alle fasen van de journey te verleiden en te beïnvloeden. De data die voortvloeien uit winkelbezoek, loyaliteitsprogramma’s, social media, tests en onderzoeken dienen daarbij vaak als uitgangspunt. Kosten noch moeite worden gespaard. De klanttevredenheid moet en zal omhoog. Je kunt je afvragen of het werkt.

Lees het volledige artikel op LinkedIn

Leave a Comment